Jdi na obsah Jdi na menu
 

article preview

Hra je určena pro čtyři až patnáct hráčů. Jeden až tři z těchto hráčů jsou v každé hře náhodně vybráni jako podvodníci (Impostors), kteří vědí o rolích svých spoluhráčů, zatímco ostatní spoluhráči mají roli členů posádky (Crewmates), astronaoutů pracujících pro vesmírnou agenturu MIRA. Hra se může odehrávat na jedné ze čtyř map: vesmírná loď (The Skeld), budova ústředí (velitelství Mira HQ), základna planety (Polus) nebo vzducholoď (The Airship). Členové posádky mají po mapě rozmístěné úkoly ve formě miniher, které zahrnují údržbu elektrických rozvodů, motorů, výzkumných center apod. Podle počtu jednotlivých částí se dělí na krátké (short), běžné (common) a dlouhé (long) úkoly. Podvodníci dostávají seznam falešných úkolů, aby splynuli s členy posádky, ale nemohou je reálně plnit, zato mají schopnost sabotovat práci ostatních, např. vypnutím světel, prolézání ventilací, zabíjení ostatních členů posádky, vypínání komunikačních systémů, vypínání kyslíku a zavírání dveří.

 

Pokud hráč zemře, stane se z něj duch, který dál létá po mapě a plní úkoly. Živí hráči však ducha nevidí. Duchové mohou procházet zdmi, jsou rychlejší než zbytek žijících a mohou s ostatními duchy i komunikovat, avšak živé členy posádky mohou jen pozorovat. Duch ale může být i impostor, pokud byl odhalen a vyhozen z lodi a pokud je víc než 1 impostor ve hře. Duchové impostorů mohou sabotovat stejně jako živí impostoři. Všichni hráči, kromě duchů, mají omezený kužel vidění, který jim umožňuje vidět ostatní hráče v určité neblokované vzdálenosti kolem sebe, a to navzdory perspektivě hry shora dolů. To umožňuje plížení a schovávání se v temných koutech, podobně jako ve skutečném světě, což by při prostém third-person vidění nebylo možné.

 

Členové posádky vyhrávají splněním všech úkolů nebo nalezením a eliminací všech podvodníků. Aby podvodníci vyhráli, musí zabít dostatečný počet členů posádky tak, aby je nemohli členové posádky vyloučit, nebo sabotáží zničit loď či základnu. Duchové pomáhají svým žijícím spoluhráčům plněním úkolů (jako Crewmate) nebo prováděním sabotáží (jako Impostor). Když podvodník provede sabotáž, buď to má okamžitý důsledek (zhasnutí všech světel, přerušení komunikace nebo zavření dveří), nebo začíná odpočítávání (roztavení reaktoru (mapy The Skeld a Mira HQ), vypnutí kyslíku (mapy The Skeld a Mira HQ), sabotáž seismických stabilizátorů (pouze na Polus) nebo nastavení kolizního kurzu (pouze The Airship). Pokud sabotáž není vyřešena před dokončením odpočítávání, vyhrávají Impostoři. Sabotáže mohou živí hráči vyřešit podle toho, o jakou sabotáž jde.